Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (23)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>A=Павелків Р$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Заброцький М. М. 
Педагогічна психологія (теорететичні концепції та практикум): Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / М. М. Заброцький, Р. В. Павелків. - Рівне, 2003. - 300 c. - Бібліогр.: с. 285-288. - укp.

На підставі досягнень психологічної науки наведено найновіші відомості з педагогічної психології, що розкривають особливості та закономірності розвитку особистості за умов навчального та виховного процесу. Розглянуто стереотипізацію як механізм міжособового пізнання, з'ясовано суть понять про бар'єри педагогічної взаємодії. Визначено функції педагогічного мислення, показано роль оціночної діяльності у розвитку ціннісно-смислової сфери.

На основании достижений психологической науки приведены новейшие сведения по педагогической психологии, раскрывающие особенности и закономерности развития личности в условиях учебного и воспитательного процесса. Рассмотрена стереотипизация как механизм межличностного познания, согласована сущность понятия о барьере педагогического взаимодействия. Определены функции педагогического мышления, показана роль оценочной деятельности в развитии ценностно-смысловой сферы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.0 я73 + Ч314 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666240 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Павелків Р. В. 
Розвиток моральної свідомості та самосвідомості у дитячому віці : Моногр. / Р. В. Павелків. - Рівне : Волин. обереги, 2004. - 247 c. - Бібліогр.: с. 232-247. - укp.

Наведено результати теоретичного та експериментального аналізу проблеми розвитку моральної свідомості (МС) і самосвідомості. Розглянуто сутність моральної вимоги як суспільно-психологічний феномен, а також закономірності виникнення когнитівно-мотиваційних та емоційно-ціннісних засад моральності у період дитинства. Проаналізовано погляди зарубіжних і вітчизняних учених щодо вікових закономірностей розвитку МС та самосвідомості. Описано механізм функціонування МС, а також особливості її основних компонентів.

Приведены результаты теоретического и экспериментального анализа проблемы развития морального сознания (МС) и самосознания. Рассмотрены сущность морального требования как общественно-психологический феномен, а также закономерности возникновения когнитивно-мотивационных и эмоционально-ценностных основ моральности в период детства. Проанализированы взгляды зарубежных и отечественных ученых относительно возрастных закономерностей развития МС и самосознания. Описаны механизм функционирования МС, а также особенности его основных компонентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.328 + Ю701.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА660403 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Павелків Р. В. 
Загальна психологія : Підруч. для студ. вищ. навч. закл. / Р. В. Павелків. - К., 2002. - 506 c. - укp.

Висвітлено загальні проблеми психології, зокрема, її методи (спостереження, експерименту, аналізу продуктів діяльності, опитування), особливості психічної діяльності нижчих і вищих тварин, особливості походження та розвитку свідомості людини. Розглянуто загальну будову та функції нервової системи, а також мозок як фізіологічний орган та орган психіки. Розкрито суть понять уваги, відчуття, сприймання, пам'яті, мислення, мовлення, уяви, темпераменту, здібностей, волі, емоцій, почуттів і характеру. Описано види діяльності людини.

Освещены общие проблемы психологии, в частности, ее методы (наблюдения, эксперимента, анализа продуктов деятельности, опроса), а также особенности психической деятельности низших и высших животных, происхождения и развития сознания человека. Рассмотрены общее строение и функции нервной системы, а также мозг как физиологический и психический орган. Раскрыто содержание понятий внимания, чувств, восприятия, памяти, мышления, речи, представления, темперамента, способностей, воли, эмоций и характера. Описаны виды деятельности человека.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93я73-1

Шифр НБУВ: ВА639818 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Павелків Р. В. 
Дитяча психологія : навч. посіб. / Р. В. Павелків, О. П. Цигипало. - К. : Академвидав, 2008. - 431 c. - (Альма-матер). - Бібліогр.: с. 429-431. - укp.

Розглянуто сутність, основні засади, методи дитячої психології, розкрито її значення у діяльності вихователя дошкільного навчального закладу. З урахуванням закономірностей психічного розвитку висвітлено основні психічні процеси, які обумовлюють життєдіяльність дитини на різних етапах дошкільного періоду, становлення її як особистості, вікові новоутворення, кризи та шляхи їх подолання. Наведено інформацію про психологічну готовність дитини до школи.

Рассмотрены сущность, основы, методы детской психологии, раскрыто ее значение в деятельности воспитателя дошкольного учебного заведения. С учетом закономерностей психического развития освещены основные психические процессы, обусловливающие жизнедеятельность ребенка на разных этапах дошкольного периода, становления его как личности, возрастные новообразования, кризисы и пути их преодоления. Приведена информация о психологической готовности ребенка к школе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю98 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА690956 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Феноменологія морального розвитку особистості: детермінація, механізми, генезис : монографія / ред.: Р. В. Павелків, Н. В. Корчакова. - Рівне : Волин. обереги, 2009. - 368 c. - Бібліогр.: с. 345-359. - укp.

Розглянуто проблему становлення та розвитку моральної сфери особистості на висхідному етапі онтогенезу. Розкрито особливості генезису моральної свідомості та самосвідомості, простежено закономірності становлення когнітивно-мотиваційного й емоційно-ціннісного компонентів морального конструкту індивідуальної свідомості. Описано механізми рефлексивних процесів, проаналізовано розвиток у дітей самопрезентаційної стратегії. Запропоновано методики розвитку здатності до моральної рефлексії у процесі активного соціально-психологічного навчання. Висвітлено питання організації роботи з корекції помилкових самопрезентаційних уявлень молодших школярів і деструктивних форм особистісного самовияву у даному віці.

Рассмотрена проблема становления и развития моральной сферы личности на восходящем этапе онтогенеза. Раскрыты особенности генезиса морального сознания и самосознания, прослежены закономерности становления когнитивно-мотивационного и эмоционально-ценностного компонентов морального конструкта индивидуального сознания. Описаны механизмы рефлексивных процессов, проанализировано развитие у детей самопрезентационной стратегии. Приведены методики развития способности к моральной рефлексии в процессе активного социально-психологичекого обучения. Освещены вопросы организации работы, направленной на коррекцию ошибочных самопрезентационных представлений младших школьников и деструктивных форм личностного самопроявления в данном возрасте.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю771 + Ю984.010.2-990,63

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА713741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Павелків Р. В. 
Розвиток моральної свідомості та самосвідомості в молодшому шкільному віці : Автореф. дис... д-ра психол. наук : 19.00.07 / Р. В. Павелків; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2005. - 40 c. - укp.

Систематизовано та узагальнено наукові підходи до вивчення суті та розвитку моральної регуляції. Висвітлено наукові надбання психологічної науки у сфері когнітивно-ціннісного й емоційного становлення моральності особистості. Поглиблено наукові уявлення про внутрішній план моральної діяльності особистості, структуру моральної свідомості та моральної самосвідомості, взаємозв'язок цих конструктів, їх інтелектуальний і прагматичний рівні існування. Вивчено вікові аспекти цих диспозиційних характеристик, розуміння дітьми центральних моральних принципів: обов'язку, справедливості, гуманізму, заступництва, цінності людського життя. Виявлено особливості їх функціонування у період молодшого шкільного віку. З'ясовано закономірності розвитку когнітивно-ціннісних та емоційних аспектів моральної свідомості та моральної самосвідомості протягом даного вікового періоду. Установлено рівні сформованості психічних передумов моральної поведінки. Розглянуто взаємозв'язок розвитку моральної свідомості й інтелектуального розвитку дітей. Проаналізовано перспективний шлях сприяння переходу моральних інстанцій у реальні форми моральної поведінки. Розроблено загальну схему розвивально-коригуючих впливів на моральну свідомість та самосвідомість дітей (на прикладі категорії заступництва) з метою інтенсифікації процесу формування моральних категорій у дітей молодшого шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ю983.402.1:Ю77

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338079 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Павелків Р. В. 
Вікова психологія : підручник / Р. В. Павелків. - К. : Кондор, 2011. - 468 c. - укp.

Розкрито сутність, предмет, теоретичні засади та методи дослідження вікової психології. Розглянуто критерії періодизації психічного розвитку особистості. Висвітлено питання психології дошкільного віку, шкільного, підліткового, юнацького, дорослого віку та старості. Подано інформацію про особливості спілкування в ранньому віці, соціальну ситуацію розвитку молодшого школяра, кризу підліткового віку, проблеми періодизації дорослості, теорії старіння та старості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.4 я73-1 + Ю937.4 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА744332 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Павелків Р. В. 
Дитяча психологія : навч. посіб. / Р. В. Павелків, О. П. Цигипало. - К. : Академвидав, 2010. - 432 c. - (Альма-матер). - Бібліогр.: с. 429-431. - укp.

Розкрито основні засади, методи дитячої психології та її значення в діяльності вихователів дошкільних навчальних закладів. Висвітлено основні психічні процеси, які обумовлюють життєдіяльність дитини на різних етапах дошкільного періоду, її становлення як особистості, вікові новоутворення, кризи та шляхи їх подолання в контексті закономірностей психічного розвитку. Визначено психологічну готовність дитини до школи, методи її формування у різних видах діяльності.

Раскрыты основы, методы детской психологии и её значение в деятельности воспитателей дошкольных учебных заведений. Освещены основные психические процессы, обусловливающие жизнедеятельность ребенка на разных этапах дошкольного периода, его становление как личности, возрастные новообразования, кризисы и пути их преодоления в контексте закономерностей психического развития. Определены психологическая готовность ребенка к школе, методы её формирования в разных видах деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984я73

Шифр НБУВ: ВА730955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Павелків Р. В. 
Дитяча психологія : навч. посіб. / Р. В. Павелків, О. Г. Цигипало. - К. : Академвидав, 2011. - 376 c. - укp.

Висвітлено теоретичні засади дитячої психології. Розкрито сутніть і закономірності психічного розвитку дитини. Надано психологічну характеристику діяльності дошкільника. Увагу приділено психічному розвитку дитини у фазі новонародженості, сенсорному розвитку та формуванню уяви в період дошкільного дитинства, моральному становленню особистості дошкільника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984 я73 + Ю983.401 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА736555 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Павелків Р. В. 
Загальна психологія : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / Р. В. Павелків. - Вид. 3-тє, доповн. - К. : Кондор, 2012. - 570 c. - укp.

Висвітлено предмет і завдання загальної психології, її місце в системі наук. Охарактеризовано методи психології, зокрема, організаційні, спостереження, експерименту, аналізу продуктів діяльності, опитування, тестування. Подано детальну інформацію про виникнення та розвиток психіки, співвідношення психічних і фізіологічних процесів і явищ. Наведено загальну характеристику діяльності людини, її видів, розкрито такі поняття, як "знання", "уміння", "навички". Розглянуто поняття особистості в психології, акцентовано на її пізнавальній сфері, що включає: увагу, відчуття, сприймання, пам'ять, мислення, мовлення, уяву. Значну увагу приділено емоційно-вольовій сфері особистості, зокрема, емоціям, почуттям, волі. Подано детальний аналіз індивідуально-психологічних особливостей особистості - темпераменту, характеру, здібностей. Для закріплення теоретичного матеріалу наведено плани практичних занять і задач з курсу, які навчають студентів застосовувати теоретичні знаня у практичній діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА749931 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Павелків Р. В. 
Просоціальний розвиток особистості : монографія / Р. В. Павелків, Н. В. Корчакова; МОН України. - Рівне : О. Зень, 2013. - 383 c. - Бібліогр.: с. 334-356 - укp.

Висвітлено психологічні основи унікальної форми соціальної поведінки особистості - дії на благо інших людей. Розкрито сутність просоціальності, її мотиваційні основи, диспозиційні та ситуаційні характеристики. Проаналізовано історичні аспекти становлення наукової проблеми, існуючі теоретичні моделі просоціальної поведінки. Обговорено різні форми та види сприяючої поведінки: альтруїзм, проактивна допомога, емпатія. Особливу увагу акцентовано на виокремленні шляхів формування різних форм просоціальності, розвитку основних стратегій гуманістичної взаємодії; форм, методів інтенсифікації та корекції просоціальної орієнтації; аналізі вікових особливостей становлення просоціальної поведінки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1 + Ю936.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА776101 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Павелків Р. В. 
Шляхи оптимізації психологічної адаптації та навчальної успішності студентів-першокурсників у контексті діяльності психологічної служби ВНЗ / Р. В. Павелків // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 41. - С. 15-18. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Виокремлено кілька груп труднощів у навчанні студентів-першокурсників. Підкреслено, що важливим аспектом успішної соціальної адаптації та навчання в умовах ВНЗ вважається прийняття студентом нової соціальної ролі. Доведено, що роль та доцільність створення у кожному ВНЗ психологічної служби забезпечує розвиток індивідуальних здібностей, творче ставлення до життя і майбутньої професії кожного студента.

Выделено несколько групп трудностей в учебе студентов-первокурсников. Подчеркнуто, что важным аспектом успешной социальной адаптации и учебы в условиях вузов считается принятие студентом новой социальной роли. Доказано, что роль и целесообразность создания в каждом вузе психологической службы обеспечивает развитие индивидуальных способностей, творческое отношение к жизни и будущей профессии каждого студента.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю949.244

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Павелків Р. В. 
Проблема пошуку та впровадження інноваційних психолого-педагогічних технологій розвитку особистості в освітніх закладах / Р. В. Павелків // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 43. - С. 6-9. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Відзначено, що впровадження психологічно-педагогічних інноваційних технологій розвитку особистості є однією з умов формування узагальненої моделі сучасного фахівця, так і набуття ним специфічно-рольових знань. Зазначено, що у структурі професійно спрямованої особистості педагога готовність до інноваційної діяльності є показником його здатності нетрадиційно вирішувати актуальні для означеного напрямку проблеми. Зроблено висновок, що упровадження інноваційних підходів у навчально-виховний процес спрямоване на розвиток здатності особистості орієнтуватися в нових умовах, адаптуватися до нових вимог, що передбачають стимулювання самостійної пізнавальної діяльності, створення умов для особистісного зростання всіх учасників педагогічної взаємодії.

 Отмечено, что внедрение психолого-педагогических технологий развития личности является одним из условий формирования обобщенной модели современного специалиста и приобретения им специфически ролевых знаний. Обращено внимание на то, что в структуре профессионально ориентированной личности педагога готовность к инновационной деятельности является показателем его способности нетрадиционно решать актуальные для данного направления проблемы. Сделан вывод о том, что внедрение инновационных подходов в учебно-воспитательный процесс направлено на развитие способности личности ориентироваться в новых условиях, адаптироваться к новым требованиям, что предусматривает стимулирование самостоятельной познавательной деятельности, создание условий для личностного роста всех участников педагогического взаимодействия.

The article deals with peculiarities of personality developing contents of projecting of educational process on the basis of innovational psychological and pedagogical activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Павелків Р. 
Формування ідентичності в студентському віці / Р. Павелків, Т. Потапчук // Нова пед. думка. - 2011. - № 4. - С. 77-80. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Зроблено теоретичний аналіз соціально-психологічних передумов формування ідентичності в студентському віці. Охарактеризовано типи рольових виборів у зв'язку з включенням особистості в нову систему стосунків: виникнення рольових конфліктів, другий тип внутрішнього конфлікту - суперечності між вимогами рольової поведінки й потребою в самореалізації, саме тому проблеми "пошуку ідентичності", формування глобальної "Я-концепції" виступають на перший план; чотири напрямки розвитку неадекватної ідентичності (за концепцією Е. Еріксона). Розглянуто основні риси динамічної концепції психічного життя Р. Ассаджолі та концепції вітчизняного мислителя В. Зінківського, суть якої в поєднанні двох "Я" - глибинного та емпіричного. Визначено головні атрибути студентського віку: активізація й актуалізація процесів становлення суб'єктивної картини світу, формування соціальної позиції й основ світогляду. Констатовано, що освітня практика сьогоднішнього ВНЗ - парадигма, що узагальнює всю різноманітність прогресивних психолого-педагогічних ідей.

Сделан теоретический анализ социально-психологических предпосылок формирования идентичности в юношеском возрасте. Охарактеризованы типы ролевых выборов в связи с включением личности в новую систему отношений: возникновение ролевых конфликтов, второй тип внутреннего конфликта - противоречия между требованиями ролевого поведения и потребностью в самореализации, поэтому проблемы "поиска идентичности", формирование глобальной "Я-концепции" выступают на первый план; четыре направления развития неадекватной идентичности (по концепции Э. Эриксона). Представлены основные черты динамической концепции психической жизни Р. Ассаджоли и концепции отечественного мыслителя В. Зеньковского, суть которой в сочетании двух "Я" - глубинного и эмпирического. Определены главные атрибуты студенческого возраста: активизация и актуализация процессов становления субъективной картины мира, формирование социальной позиции и основ мировоззрения. Констатировано, что образовательная практика сегодняшнего ВУЗ - парадигма, обобщающая все разнообразие прогрессивных психолого-педагогических идей.

The article is devoted to the problem of forming of identity in the student age, as it is a period of search of itself, your idea of "I", learning behavioral role stereotypes, the awareness of the system of values, making of vital plans, forming of world view, revealing its social position.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Історія становлення та перспективи розвитку духової музики в контексті національної культури України та зарубіжжя : зб. наук. пр. Вип. 9 / ред.: Р. М. Постоловський, Р. В. Павелків, В. В. Ліпський; упоряд.: С. Д. Цюлюпа; Рівнен. держ. гуманітар. ун-т, Всеукр. відкритий конкурс молодих виконавців (ансамблів) на дух. та удар. інструментах ім. В. Старченка. - Рівне, 2017. - 214 c. - укp. - рус.

Висвітлено питання історії виконавства на духових інструментах, створення духових оркестрів і перспектив їх розвитку, а також методики викладання гри на музичних інструментах. Розглянуто драматургію тембру мідних духових інструментів у оркестровій музиці XIX ст. Охарактеризовано методику керування духовими камерними ансамблями. Здійснено порівняльний аналіз особливостей викладання джазу в Україні та США. Розкрито жанрово-стильову своєрідність ансамблів для дерев'яних духових інструментів М. Вериківського. Увагу приділено ансамблевому саксофоновому виконавству XX - початку XXI ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.7-73 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: С10585/9 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Енциклопедія позашкільної освіти / ред.: Г. П. Пустовіт, В. В. Вербицький, Р. В. Павелків, О. Б. Петренко, А. Л. Черній, Л. М. Баліка, О. В. Геревич, О. А. Драгомерецька, Ю. І. Завалєвський, В. В. Климчук, О. В. Литовченко, В. В. Мачуський, І. О. Первушевська, О. В. Сухомлинська, Т. І. Сущенко, Л. В. Тихенко; НАПН України, Рівнен. держ. гуманітар. ун-т, Рівнен. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти. - Рівне : Зень О., 2017. - 525 c. - укp.

Розглянуто позашкільний освітньо-виховний процес у контексті культурно-історичного, культурологічного, соціального розвитку та становлення. Охарактеризовано сучасні теоретико-методичні, психолого-педагогічні та дидактичні основи освіти та виховання дітей та учнівської молоді в позашкільних навчальних закладах. Висвітлено проблеми теорії, історії та практики сучасної позашкільної освіти. Розкрито специфіку основних понять і категорій поняттєво-термінологічних основ цієї освітньо-виховної галузі, системи навчання, виховання, розвитку, адаптації та соціалізації дітей та учнівської молоді в позашкільних навчальних закладах різних типів, профілів і напрямів. Наведено персоніфіковану інформацію про педагогів і громадських діячів, які сприяли розвитку позашкільної освіти, зокрема в Україні. Подано інформацію про дитячі об'єднання, організації та фонди України та зарубіжних країн, які здійснюють неформальну освіту дітей та учнівської молоді, а також відомі своїми здобутками.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.38 я20

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА822315 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського